СТУДЕНТТЕРДІҢ ЖАЗУ ДАҒДЫЛАРЫН АВТОНОМДЫ ДАМЫТУҒА ҚОЛДАУ КӨРСЕТУ ҮШІН ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ ҚҰРАЛДАРЫН ҚОЛДАНУ: ЛИНГВИСТИКАЛЫҚ ЖӘНЕ ПСИХОЛИНГВИСТИКАЛЫҚ АСПЕКТІЛЕР
DOI:
https://doi.org/10.62724/202530305Кілт сөздер:
Жасанды интеллект, ЖИ құралдары, дербес оқу, жазу дағдыларын дамыту, академиялық жазу, лингвистикалық аспектілер, психолингвистикалық аспектілер, студент мотивациясы, өзін-өзі реттеу, сыни ойлау, кері байланыс, бейімделген оқу, қашықтықтан оқыту.Аңдатпа
Зерттеудің мақсаты – Қазақстандағы шет тілін меңгеріп жүрген студенттердің академиялық жазу дағдыларын жетілдіруде жасанды интеллект (ЖИ) құралдарының тиімділігін бағалау болды. Аралас әдістерге негізделген эксперименттік зерттеу жүргізілді, оған аралыққа дейінгі тестілеу, ЖИ көмегімен оқыту және кейінгі тестілеу кезеңдері кірді. Интервенция барысында “Write & Improve” және ChatGPT платформалары жазба тапсырмаларын дайындау және автоматты кері байланыс ұсыну үшін пайдаланылды. Студенттердің эсселері стандартталған лингвистикалық критерийлер бойынша бағаланды, оған тапсырманы орындау, байланыс пен бірізділік, лексикалық қор және грамматикалық дәлдік кірді. Сандық талдау он ЖИ қолдауындағы сабақтардан кейін жазудың барлық компоненттері бойынша статистикалық тұрғыдан маңызды жақсаруды көрсетті. Сауалнамалар мен сұхбаттар арқылы алынған сапалық мәліметтер студенттердің мотивациясы, өзіндік оқу қабілеті және жазу дағдыларына сенімділігінің артқанын көрсетті. Бұл зерттеу тілдік білім беру процесіне ЖИ технологияларын енгізудің лингвистикалық және психолингвистикалық артықшылықтарын, әсіресе Қазақстанның көптілді контексінде, айқын көрсетеді. Зерттеу нәтижелері ЖИ дәстүрлі оқыту әдістерін метатанымдық қабілеттерді, өзін-өзі реттеуді және дараланған оқытуды дамыту арқылы тиімді толықтыратынын растайды. Бұл зерттеу жоғары білім беру жүйесінде ЖИ-ді іс жүзінде қолдану бойынша құнды мәліметтер береді және жазу дағдыларын дамытуға бағытталған технологияға негізделген педагогиканы енгізуді қолдайды.