Л.Н. ТОЛСТОЙДЫҢ «ОТБАСЫЛЫҚ БАҚЫТ» ӘҢГІМЕСІНДЕГІ БАҚТЫҢ БЕЙНЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.62724/202510201Кілт сөздер:
Бақтың бейнесі, әдеби сипаты, «отбасылық бақыт» повесі, Л.Н. Толстойдың поэтикасы.Аңдатпа
Бұл мақалада зерттеу Л. Н.Толстойдың "отбасылық бақыттағы" бақтың Мета-бейнесін ашуға бағытталған. Бақшаның бейнесі тікелей немесе символдық түрде "ішкі" кейіпкерлер арқылы Толстой мәтінінің оқиға кенепіне енгізілген.
Бақ әртүрлі кеңістіктік-уақыттық өлшемдердің қиылысу нүктесіне айналады: табиғи және адам; нақты және сиқырлы; өткен, қазіргі және болашақ. Бақшаның ең кішкентай бөлшектері арқылы адамның тәжірибесі ашылады: сыртқы "сурет" пен ішкі "өрнек" арасындағы сызық жойылады. "Сыртқы "және" ішкі " тікелей ойлау мен тәжірибе процесінде біріктіріледі. Толстойдың кейіпкерлері үй бақшасына неғұрлым жақын болса, соғұрлым олар оның қарапайым және "жұмбақ" заңдарына неғұрлым толық және саналы түрде бағынады, соғұрлым олар моральдық тұрғыдан таза және әлемге тікелей көзқараспен қарайды. Осылайша, адам санасының жалпы білім беру қабылдауының гипнозынан босатылуы және кейіпкерлердің адамдық мәні, олардың тәжірибелері өздері сияқты көрінеді. Қалың үшін табиғат адамның табиғи ортасы және метафизикалық субстанциясы. Ол үшін табиғи ортадан ажыратылған адам өзінің негізгі сапасын жоғалтады – тұтастыққа, "жалпыға"қатысу.
Мақала материалдарын университеттегі тарихи-әдеби және теориялық-әдеби курстарды, сондай-ақ әртүрлі деңгейдегі білім беру мекемелеріндегі орыс әдебиетін оқыту тәжірибесінде қолдануға болады.