ҚАЗАҚ ТІЛІ САБАҚТАРЫНДА ОРЫС ТІЛДІ БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ӘЛЕУМЕТТІК МӘДЕНИ ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫМДАР МЕН ЖАТТЫҒУЛАР ЖҮЙЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.62724/202430208Кілт сөздер:
Әлеуметтік-мәдени құзыреттілік, құзыреттілік, орыс тілі, практика, әдістеме, әдісАңдатпа
Мақала орыс тілі сабақтарында оқушылардың әлеуметтік-мәдени құзыреттілігін қалыптастырудың өзекті мәселесіне арналған, оның негізгі зерттеу аспектісі студенттердің әлеуметтік-мәдени құзыреттілігін қалыптастыру әдістемесін теориялық практика тұрғысынан негіздеу.
Әлеуметтік-мәдени құзыреттілікті қалыптастыру мәселесі әсіресе ХХІ ғасырдың басында өзекті болды, бұл қазіргі әлемдегі маңызды әлеуметтік өзгерістерге байланысты болды. Қазіргі уақытта бұл бүкіл адамзат қауымдастығының тұтастығы мен алуан түрлілігін дамыту мен нығайтудың адамгершілік және рухани бағдары бола алатын әлеуметтік-мәдени құзыреттілік. Бүгінгі таңда жалпы білім беретін мектеп жағдайында қазақ тілін мемлекеттік тіл ретінде оқытудың негізгі мақсаты әлемді, нақты-тарихи мәнін, әртүрлі халықтар мен мәдениеттер арасындағы қарым-қатынасты тереңірек және мағыналы түсіну үшін педагогикалық жағдайларды қамтамасыз ету болып табылады. Сондықтан қазіргі уақытта орыс тілді оқушыларды қазақ тілін мәдениетаралық коммуникацияны, "тілдер мен мәдениеттер диалогын"қамтамасыз ететін Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілі ретінде оқытуға ерекше назар аударылуда. Автор теориялық әдебиеттерді талдап, әлеуметтік-мәдени құзыреттілікті қалыптастыру бойынша ғалымдардың модельдері келтірілген. Мақалада жаңа технологияларды, әдістемелерді, әдістерді, құралдарды пайдалану (ынтымақтастықта оқыту, компаративті талдау, рөлдік ойындар, лингвомәдени бірліктерді пайдалану және т.б.) Қазақстан Республикасының ресми тілі ретінде тілді оқыту процесінде білім алушылардың әлеуметтік-мәдени құзыреттілігін табысты қалыптастыруға ықпал етеді деген болжам бекітіледі.